Agenda en activiteiten Contact en info Sitemap
Maranathakerk.org Rubrieken

Kinderen van God

 

Broeders en Zusters, het nieuwe jaar is begonnen. Velen van u hebben misschien goede voornemens gemaakt. Zoals ik wel eens eerder heb verteld, doe ik daar zelf niet aan mee. Waarom? Omdat we als christen elke dag het streven moeten hebben om het goede te doen en het foute te laten.
2008 Was een jaar dat we ons 50 jarig bestaan mochten vieren en ik ben God dankbaar daarvoor. 2008 Was ook een jaar dat de financiële crisis is begonnen. Het geloof van de mens (het geld) heeft wat klappen gekregen en er kwamen alleen maar oorlogsgebieden bij. De Bijbel spreekt ook over deze toenames.

Alleen…. wat doen wij daaraan? Kunnen we iets doen? Het antwoord is ja of zoals iemand anders zegt: “Yes we can”.
Het verschil is alleen dat ik denk dat dit maar door één persoon kan namelijk Jezus Christus. Wij hebben daarin een zeer belangrijke rol. Meer dan ooit kan ik wel zeggen. Welke rol? Die kunnen we vinden in Matheus 5 vers 9. 9
Gelukkig de vredestichters, want zij zullen kinderen van God genoemd worden. Wij moeten vredestichters zijn. Dat begint in uw eigen omgeving: in uw gezin, bij familie, buren, kennissen, collega’s enz.
Als u een vredestichter bent zullen ze u een kind van God noemen. En dat is toch precies wat u wilt zijn. Een kind van God !
Het kost wel wat van uzelf om een vredestichter te zijn. Misschien moet u de onderste weg gaan. Maar als u weet wat u ervoor terug krijgt. Hoe vaak heb ik mensen niet horen zeggen: “Had ik dat maar 10 jaar eerder gedaan, nu hebben we zoveel tijd verloren”. Voor 2009: Maak het in orde en help anderen daarbij.

Namens de oudsten en het bestuur, wil ik u een vredestichtend jaar toewensen en dan komt geluk vanzelf.

                                                                   Overdenking door M.A. van Rossum

In de media
Kidscorner
Verdieping
Tieners
Pinkstergemeente Eindhoven Contact    |    Route    |    Sitemap    |    Disclaimer Laatste update: 29-03-2017