Agenda en activiteiten Contact en info Sitemap
Maranathakerk.org Rubrieken

Ben je er klaar voor?

 
Er is een radio reclame van een internet provider voor beginnende ondernemers. De pakkende zin in dit spotje is:
  “Ben je er klaar voor? (de internet provider) wel, nu jij nog. ”
De afgelopen tijd hebben we nogal wat meegemaakt met mensen die ons ontvallen zijn. Naast het verdriet dat we ervan hebben gehad en nog hebben, blijft die ene zin in mijn hoofd zitten. Alleen bij mij loopt die zin net iets anders. Namelijk:
“Ben je er klaar voor? Jezus Christus wel, nu jij nog.”
We kennen allemaal Johannes 3:16:
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. 17 God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om een oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door hem te redden. 18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon.
Marcus 16:16
16 Wie gelooft en gedoopt is zal worden gered, maar wie niet gelooft zal worden veroordeeld. De Bijbel laat ons duidelijk zien dat de Heer er klaar voor is. Maar zijn wij dat ook?
Ik weet dat dit geen populair onderwerp is, we houden ons er niet graag mee bezig en denken vaak: “Ach dat duurt nog zo lang’’, of: “ik heb nog zoveel te doen”. Het punt is dat we juist niet weten hoe lang het duurt en nog zoveel te doen hebben ?????
Helaas ontvallen er ons iedere dag ouderen en jongeren. Raar dat daar vaak niet bij hoort of je hebt geregeld wat je juist had moeten regelen.
Wat dat is?
Je knieën buigen voor Jezus.
Hem toelaten in je hart.
Je laten dopen. Verder met Jezus gaan in je leven.
Misschien praat je met iemand niet meer omdat er iets gebeurd is. Maak het goed met elkaar, straks kan het niet meer omdat die persoon er niet meer is. Zorg dat het niet aan jou ligt. Laat de zon niet ondergaan over uw boosheid zegt
Efeze. 4:26.
Zorg dat u altijd klaar bent. Want God is het, al 2012 jaar lang.
 
                                                                                               M.A. van Rossum
In de media
Kidscorner
Verdieping
Tieners
Pinkstergemeente Eindhoven Contact    |    Route    |    Sitemap    |    Disclaimer Laatste update: 12-02-2017