Agenda en activiteiten Contact en info Sitemap
Maranathakerk.org Rubrieken

KOMST, UITKOMST, TOEKOMST

 
“God is getrouw, die niet zal gedogen, dat gij boven vermogen verzocht wordt, want Hij zal met de verzoeking ook voor de uitkomst zorgen, zodat gij ertegen bestand zijt.” 1 Kor. 10:13 (NBG)
 
Al heel wat jaren geleden zat ik op de “lagere” school, die de ‘School met de Bijbel’ heette. Als jonge kinderen moesten we elke week een psalm of gezang uit ons hoofd leren; soms zelfs meerdere coupletten. Ik ben er nu blij mee. Soms schiet me zo’n lied te binnen. De laatste tijd was dat steeds het zinnetje: “Maar de Heer zal uitkomst geven …” Het is uit een van de coupletten van een Psalm, die we als lied moesten leren. Wat een geweldige belofte: de Heer zal uitkomst geven. Er valt geen spoor van twijfel te ontdekken! De Heer zál uitkomst geven. Onlangs vierden we de komst van de Here Jezus naar deze wereld. De komst, die het begin was van onze redding; onze uitkomst. God voerde, met de komst van Zijn Zoon een deel van Zijn plan uit. Als we dat geloven en Hem aannemen als redder dan mogen we daaruit leven.
Het leven met de Here Jezus brengt zekerheid met zich mee: in welke nood wij ook zijn en hoe moeilijk onze situatie ook is, de Heer zál uitkomst geven! We moeten dat steeds meer leren belijden en dat vertrouwen beoefenen. Hij heeft het beloofd en zal het ook doen. Ook in het komende jaar, waarvan we nog niet weten wat het gaat brengen, zal Hij in elke nood uitkomst bieden. Dat doet Hij voor ons persoonlijk, maar ook voor Zijn Gemeente, die steeds meer in het nauw komt naarmate de komst van de Here Jezus dichterbij komt. Wees dus gerust en laat u niet bang maken voor de dingen die er kunnen en zullen gebeuren. God schonk Zijn Zoon en door Zijn KOMST is er altijd UITKOMST en een geweldige TOEKOMST wacht op ons. Het beste moet nog komen! Ga zo het nieuwe jaar in. Vertrouw op Hem, Hij zal altijd UITKOMST bieden! Halleluja!
 
Veel zegen gewenst voor 2013,
zr . A.G. Kelly
In de media
Kidscorner
Verdieping
Tieners
Pinkstergemeente Eindhoven Contact    |    Route    |    Sitemap    |    Disclaimer Laatste update: 06-08-2017