Agenda en activiteiten Contact en info Sitemap
Maranathakerk.org Rubrieken

AMAZING GRACE…

 
“Toen beleed ik U mijn zonde, ik dekte mijn schuld niet toe,
Ik zei: ‘Ik beken de Heer mijn ontrouw’-
en U vergaf mij mijn zonde, mijn schuld.” Psalmen 32: 5
 
Een prachtige tekst, waaruit blijkt dat God altijd genadig over de mens is geweest. Ook de schrijver van het bovengenoemde lied, een slavenhandelaar die tot inkeer kwam, heeft dat ervaren en ik hoop u ook. God is liefde. Hij heeft het bewezen door Zijn zoon Jezus Christus te sturen om voor ons te sterven. Het liefste wat Hij had, om u en mij te redden.
We lezen het soms zo gemakkelijk en we hebben het al zo vaak gehoord. Toch zou ik u willen oproepen om in deze periode voor Goede Vrijdag en Pasen hier eens extra bij stil te staan. De Here Jezus, die Zijn hemelse heerlijkheid opgaf om voor u en mij te sterven! Ga eens na welke gevolgen dat heeft in uw leven.
Wat zou er gebeuren met ons als de Here Jezus dit niet voor ons zou hebben gedaan? Hoe zou ons leven, hoe zou onze toekomst er dan uitzien? Eigenlijk moeten we er niet aan denken, zo erg, maar het is goed om er toch eens aan te denken! Wat een ellende, wat een duisternis en een uitzichtloosheid! Het is goed om ons daar eens diepgaand over te bezinnen. Hij heeft het voor ons volbracht en Hij is door al die duisternis, zonde, ziekte en uitzichtloosheid gegaan. Onbegrijpelijk! Onbeschrijfelijke genade! Hij dacht aan ons toen Hij die lijdensweg ging, toen Zijn dood steeds dichterbij kwam.
Kunnen wij ook een periode nemen waarin wij Hem eren en danken door te lezen, te bidden en na te denken over deze grote genade?
Amazing grace … iets om over na te denken voordat we de Opstanding gaan vieren. Doet u dat ook? Een gezegende tijd gewenst!
 
                                                                                                         Zr.A.G. Kelly
In de media
Kidscorner
Verdieping
Tieners
Pinkstergemeente Eindhoven Contact    |    Route    |    Sitemap    |    Disclaimer Laatste update: 29-05-2017