Agenda en activiteiten Contact en info Sitemap
Maranathakerk.org Rubrieken

Lucas 6

 
12 Op een van die dagen trok Jezus zich terug op de berg om te bidden. De hele nacht bleef hij tot God bidden. 13 Toen de dag aanbrak, riep hij de leerlingen bij zich en koos twaalf van hen uit, die hij apostelen noemde………

In dit gedeelte lezen we over de Here Jezus die zich terugtrok om te bidden. Hij ging een berg op om alleen te zijn en te bidden. Even tijd voor zichzelf en Zijn Vader. Even weg uit de drukte, de stress, en de zorgen van mensen.
De Here Jezus trok zich vaker terug om alleen te zijn en te bidden. Vaak volgde er een belangrijke beslissing op deze “stille tijd”, of een belangrijke gebeurtenis waar Hij al Zijn kracht en wijsheid voor nodig had.
In dit geval ging Hij zich in gebed tot Zijn Vader richten om vervolgens daarna de 12 leerlingen uit te kiezen. Een zeer belangrijk besluit omdat deze apostelen de eerste ambassadeurs van het evangelie waren. Zij hebben er mede aan bijgedragen dat u het evangelie gehoord hebt, en tot geloof gekomen bent, en nu dit artikel leest.
 
De vakantie tijd staat voor de deur. Deze tijd gebruiken we meestal om ons even terug te trekken van ons werk, onze hobby’s en verplichtingen. We doen nieuwe energie en inspiratie op om er na de vakantie weer tegenaan te gaan. Of we nu weg gaan of thuis blijven, het is goed en noodzakelijk om even gas terug te nemen van allerlei zaken en activiteiten die ons het hele jaar bezig houden. Geloven is geen activiteit, een baan of een hobby, maar het is ons leven. Het is wie we zijn. Vakantie nemen van ons geloofsleven is dus eigenlijk net zo iets als stoppen met ademen. Geen optie dus.
 
Ik hoop dat we net als Jezus deze periode zullen benutten om naast tijd met onze geliefden, ook tijd met de Vader door te brengen. Heerlijk op een berg, of aan zee, in een hotel of op de camping in een luie stoel, of gewoon lekker thuis. God is overal en altijd. Als we onze ogen sluiten en ons richten op Hem dan is hij daar. Wat een geweldige zekerheid! Laten we de komende periode benutten om de lichamelijke en geestelijke accu weer op te laden, zodat we elkaar daarna weer kunnen bemoedigen en inspireren. Het belooft een uitdagend en spannend gemeentejaar te worden waarin ik grote dingen verwacht van onze God tot eer van Zijn naam.
 
Ik wens u een heerlijke tijd van rust en ontspanning……ook met de Heer
 
                                                                                                      Br. van Diesen
In de media
Kidscorner
Verdieping
Tieners
Pinkstergemeente Eindhoven Contact    |    Route    |    Sitemap    |    Disclaimer Laatste update: 04-12-2017