Agenda en activiteiten Contact en info Sitemap
Maranathakerk.org Rubrieken

Trouw

 
“Laten we elkaar moed inspreken, zodat we van elkaar blijven houden en de goede dingen blijven doen. Blijf ook naar de kerk komen. Sommigen van jullie doen dat niet meer, en dat is verkeerd. We moeten elkaar steunen, juist nu. Want de dag komt dichterbij waarop God gaat rechtspreken over de wereld” Hebreeën 10:24-25 BGT
 
De schrijver van de Hebreeënbrief moedigt de gelovigen aan met het oog op de eindtijd: “de dag komt dichterbij.”
Hij zegt dat we elkaar moed moeten inspreken, dat we van elkaar moeten houden en dat we trouw naar de kerk moeten komen. We moeten elkaar steunen. Dát is precies wat we moeten doen als gemeente. Dat we dichter bij de komst van de Here Jezus komen is, lijkt mij, overduidelijk. Dat we van elkaar moeten houden, is ook overduidelijk. Gelukkig mogen we de liefde van de Heer ook binnen onze gemeente ervaren. Elkaar bemoedigen doet goed. We moeten elkaar echter ook aansporen om trouw te zijn in en binnen de gemeente. Dat laatste valt niet altijd mee.
We willen zeker niet sektarisch zijn, maar als je de Bijbel leest over het leven van de gemeente, dan blijkt toch dat het héél belangrijk is.
Soms maak ik me oprecht zorgen over het gemak waarmee mensen de zondag samenkomst en sowieso de doordeweekse activiteiten missen.
Natuurlijk kan dat weleens gebeuren door ziekte of andere omstandigheden. Maar het gebeurt ook om andere zaken.
God en Zijn gemeente hebben vaak niet echt de prioriteit meer. Skippen is geen probleem voor velen. Dát is zorgelijk.
Zonder gemeenschap van gelovigen, zonder geestelijk voedsel, zonder gezamenlijk gebed, zonder lichaam te zijn in het geloof gaat het niet goed met ons.
Als de trend is ingezet dat het allemaal zo erg niet is, wat verwachten we dan van onze kinderen? Komen die dan nog minder of helemaal niet? We hebben een voorbeeldfunctie! En … als men elkaar erop aanspreekt, zoals de schrijver van de Hebreeënbrief zegt, dan wordt er soms gereageerd van: dat is mijn zaak.
Fout: het is de zaak van ons allemaal om op de goede weg te blijven, elkaar aan te sporen op grond van onze liefde voor elkaar en zo samen de race helemaal uit te lopen! Wees trouw, bemoedig elkaar, wees gezeglijk en vraag uzelf af wat uw prioriteiten zijn. De Bijbel is duidelijk over dit punt. Laten wij ook een duidelijke keuze maken.
 
                                                                                     Gods zegen, Zr. A.G. Kelly
In de media
Kidscorner
Verdieping
Tieners
Pinkstergemeente Eindhoven Contact    |    Route    |    Sitemap    |    Disclaimer Laatste update: 29-05-2017