Agenda en activiteiten Contact en info Sitemap
Maranathakerk.org Rubrieken

Anker

 

´Onze toevlucht is het vasthouden aan de hoop op wat voor ons in het verschiet ligt. Die hoop is als een betrouwbaar en zeker anker voor onze ziel,…’   Hebr.6: 18b en 19. Lezen: Hebreeën 6: 17 t/m 20

 

Als kind van God mag je je veilig en geborgen weten in de Here Jezus. Hij heeft ons gered en door Hem hebben wij eeuwig Leven ontvangen. Wat een geweldige toekomst!

Toch voelen we onszelf soms als een losgeslagen en stuurloos schip als we overvallen worden door een storm van problemen of ziekte. Bovendien is er ook storm in deze wereld; overal om ons heen. Dat alles kan ons uit ons evenwicht brengen.

Gelukkig hebben wij een hoop, die zeker is en mogen wij vertrouwen op de Here Jezus. Het lijkt op een anker waarmee een schip veilig vastligt, ook al wordt het op de golven van de storm heen en weer geslingerd. Onze hoop is dus zo echt en veilig als een anker. De ondergrond is de Here Jezus waarin ons anker veilig gehecht is. Alleen een anker is niet genoeg. Als je geen kabel of ketting hebt waaraan het anker vastzit, dan heb je aan het anker op zich niets.

De ketting of kabel is ons geloof. Het geloof in de Here Jezus als onze Redder en Helper. Als je dus het gevoel hebt in een storm te zitten, gebruik dan het geloof om je anker (de vaste hoop) uit te gooien, zodat het anker zich hecht in de persoon Jezus Christus.

Je boot blijft dan, voor het oog, nog gewoon heen en weer slingeren op de woeste golven van de storm, maar toch weet je dat je veilig bent en dat het zal goed komen.

Controleer dus regelmatig hoe het gesteld is met je geloof, met je relatie met de Heer of het anker in orde is en of de ketting er goed aanzit. Als dat zo is, komt het goed, al gaat de storm nog zo tekeer.

Onze hoop, ons geloof mogen we richten op de Here Jezus. Hij is onze vaste grond. Geen paniek als er storm komt! Gooi uw anker uit, dan ligt u vast en veilig! Ik wens u een goede vaart!

 

                                                                                                         Zr. A.G.Kelly

 

In de media
Kidscorner
Verdieping
Tieners
Pinkstergemeente Eindhoven Contact    |    Route    |    Sitemap    |    Disclaimer Laatste update: 01-07-2017