Agenda en activiteiten Contact en info Sitemap
Maranathakerk.org Rubrieken

Handelingen 9: 32-35

 

32 Toen Petrus door het land reisde, kwam hij ook bij de heiligen die in Lydda woonden. 33 Hij trof daar een man aan die Eneas heette en al acht jaar verlamd op bed lag. 34 Petrus zei tegen hem: ‘Eneas, Jezus Christus geneest u! Sta op en breng nu zelf uw bed in orde.’ Onmiddellijk stond hij op. 35 Alle inwoners van Lydda en van de Saronvlakte zagen wat er gebeurd was en bekeerden zich tot de Heer.

 

2 complete steden kwamen tot Geloof doordat ze de Kracht van God in actie zagen.

Deze ene man Eneas werd genezen door de kracht van God. Het enige wat Petrus deed was proclameren (uitspreken), dat Jezus Christus geneest! Dat was alles.

Geen flitsende evangelist of gebedsgenezer met fancy kleding , schreeuwende gebeden en indrukwekkende rituelen. Nee, een gewone visser met al zijn tekortkomingen en gebreken. Een mens zoals u en ik.

 

De kracht van genezing zit niet in de mens of zijn reputatie. De kracht van genezing komt van God. Hij is de geneesheer die antwoord op een rechtvaardig gebed en een oprecht verlangen. Niets meer en niets minder.

Het is diezelfde kracht en diezelfde Naam van Jezus Christus die nog steeds geneest, en nog steeds mensen tot berouw en bekering brengt. Ook in deze tijd. Graag wil Hij daar ons voor gebruiken. Geen uitgebreid CV of speciale skills nodig. Geloof, beschikbaarheid en bereidheid volstaan.

 

Ik las kort geleden over een Indiaans meisje in Canada die zeer ziek was en op het punt stond te overlijden. Doktoren hadden haar al opgegeven. Er was een kleine bijeenkomst van gelovigen die avond en het meisje was erbij. Een gelovige man bad een eenvoudig gebed van Genezing waarbij hij de Naam van Jezus Christus aanriep.

 

Ze werd genezen en gaf haar hart aan de Here Jezus. Als gevolg daarvan volgden haar vader en haar moeder. Niet veel later was de gehele stam tot geloof gekomen omdat ze de kracht van God hadden gezien in dit meisje.

Dit alles was een gevolg van een rechtvaardig gebed, en een oprecht verlangen.

 

Ik verlang ernaar om meer van de kracht van God te zien in onze gemeente. Mensen die tot Geloof komen. Mensen die Genezen worden. Mensen die opstaan om hun positie in te nemen. Ik verlang ernaar om niet te hoeven schrijven over een wonder wat gebeurd is ergens ver weg, maar over een wonder wat gebeurd is in onze Gemeente.

Het zou geweldig zijn als we maandelijks in ons contactblad een aparte pagina zouden kunnen volschrijven met getuigenissen van de afgelopen maand over de Kracht van God.

 

God roept namelijk geen mensen met speciale gaven. God geeft zijn gaven aan gewone mensen die bereid zijn de Naam van Jezus aan te roepen en te geloven in Zijn Naam.

 

Weet u wie God roept?

God roept u!

Misschien moeten we alvast een pagina in ons contactblad reserveren voor getuigenissen.

Gods Zegen toegewenst,                             

 

                                                                                                   Br. P. van Diesen

 

 

In de media
Kidscorner
Verdieping
Tieners
Pinkstergemeente Eindhoven Contact    |    Route    |    Sitemap    |    Disclaimer Laatste update: 04-12-2017