Agenda en activiteiten Contact en info Sitemap
Maranathakerk.org Rubrieken

Overdenking Gusta Kelly

 

“Wie van jullie heeft ontzag voor de Heer? Wie luistert naar de stem van zijn dienaar? Hij die door de duisternis gaat en geen licht meer ziet, en die dan VERTROUWT OP DE NAAM VAN DE HEER EN VERTROUWEN STELT IN ZIJN GOD” Jesaja 50:10

 

Het is de laatste maand van het jaar met natuurlijk als hoogtepunt de viering van de geboorte van de Here Jezus.

Het boek Jesaja staat vol met prachtige teksten die heenwijzen naar dit gebeuren. Een profeet die heel lang van te voren profeteert over de komst van de Redder van de wereld: onze Here Jezus Christus.

De tijd waarin hij profeteerde was een tijd vol geweld, onrecht en goddeloosheid. Het was donker op de aarde. Dan, na honderden jaren in een periode die ook heel donker was wordt de Here Jezus geboren als Licht van de wereld.

Soms is het ook donker in ons leven, net zo donker als het is op deze wereld, vol ellende. Soms ‘’zien’’ we het even niet meer zitten, zien we geen licht aan het einde van de tunnel. Dan komt het erop aan of we geloven dat hij ons kan uitredden, of we vertrouwen op Zijn hulp. Kortom of “we ontzag hebben” voor de Heer. Als je door de duisternis gaat en tóch op de Heer vertrouwt, dan blijkt de echtheid van je geloof, van je relatie met de Heer. En net zo zeker als de belofte van Zijn komst is vervuld, zó zeker zullen Zijn beloften aan ons in vervulling gaan! Hij zal ons nooit alleen laten, Hij zal ons leiden en voor ons zorgen. Immanuel, God is met ons! Zijn beloften zijn ja en amen. Toen, maar ook nu! Wat god zegt, dat doet Hij echt!

Een geweldige gedachte om het jaar mee af te sluiten en de komst van de Here Jezus te vieren!

Gods zegen gewenst!

Zr. A.G.Kelly

 

 

In de media
Kidscorner
Verdieping
Tieners
Pinkstergemeente Eindhoven Contact    |    Route    |    Sitemap    |    Disclaimer Laatste update: 08-11-2018