Agenda en activiteiten Contact en info Sitemap
Maranathakerk.org Rubrieken

Voor u en voor mj

 

“In al onze gebeden danken wij God, de Vader van onze Heer Jezus Christus, voor u,...” Col. 1: 3

 

“Broeders en zusters, in de naam van onze Heer Jezus Christus en met een beroep op de liefde van de Geest, vraag ik u dringend om samen met mij vurig tot God te bidden. Bid voor mij…” Rom. 15: 30 en 31

Lieve broeders en zusters!

Wat geweldig is het te weten dat we voor elkaar mogen bidden en dat dat ook gedaan wordt. Op alle bidstonden in de gemeente bidden we voor elkaar. Wat een zegen. We bidden voor bescherming, genezing, geestelijke groei, voor hele persoonlijke noden enz. Dat doen we niet omdat het moet, maar omdat we van elkaar houden. Het is geweldig om te weten dat we door elkaar geliefd worden en dat er naar ons wordt omgekeken.

Het gebed is krachtig en effectief! We vragen de God, die alles kan, veel meer dan wij kunnen beseffen om in te grijpen of dat te doen wat goed is in een bepaalde situatie of nood.

We bidden en danken voor elkaar en mogen, net als Paulus ook gebed vragen voor onze persoonlijke noden.

Paulus roept zijn broeders en zusters dringend op om vurig tot God te bidden. Hij zegt: Bid voor mij…

Paulus wist welke kracht er schuilt in het bidden en ook in het bidden voor elkaar. Gebed is een machtig wapen, dat God beweegt tot handelen ten gunste van ons. Misschien is de uitkomst niet zoals wij verwachten, maar God handelt altijd ten gunste van ons, omdat Hij ons liefheeft.

Wat geweldig te weten dat er mensen zijn die voor u en mij bidden, geweldig dat ú bidt!

Door het gebed laten we ook zien dat we echt familie van elkaar zijn, dat we van elkaar houden en de moeite nemen om elkaar bij de troon van Genade te brengen. We delen elkaars verdriet en pijn in het gebed, maar we delen ook elkaars vreugde in onze dankgebeden.

Soms hoor je zeggen: we kunnen alleen nog maar bidden. Alleen nog maar bidden!?!? Dat is het beste en belangrijkste dat we kunnen doen. Ons rechtstreeks richten tot de Here Jezus, die alle macht heeft!

Gebed, een machtig wapen in het huisgezin van God.

Er wordt gebeden, VOOR U EN VOOR MIJ!

 

                                                                                                        zr.Gusta Kelly

 

In de media
Kidscorner
Verdieping
Tieners
Pinkstergemeente Eindhoven Contact    |    Route    |    Sitemap    |    Disclaimer Laatste update: 08-11-2018