Daarom hebben we de kracht van de Opgestane Here Jezus nodig

Blog - De kracht van de opgestane Heer.jpg

“Ontdoe u dus van alles wat slecht is …” 1 Petrus 2:1

Ook lezen Efeze 4:31 en 5:3-4

 Ruim je rotzooi eens op! Welke vader of moeder heeft dat nog nooit gezegd tegen een van haar tienerdochters? (of zoons?)

Ze kunnen soms zo’n ontzettende rotzooi hebben in hun kamer. Blijkbaar hebben ze er geen last van. Ze slapen en leven er gewoon in. Als excuses kunnen ze aanvoeren dat hun hersenkwabben nog niet helemaal ontwikkeld zijn.

Als gelovigen kunnen we geen excuses meer hebben als er “rotzooi” is in ons leven. De Bijbel laat duidelijk zien, dat er zaken zijn in ons leven waarvan we ons moeten ontdoen. Daarom hebben we de kracht van de Opgestane Heer nodig. De Here Jezus heeft onze zonden vergeven, iets dat wij zelf niet konden oplossen.

Maar … we hebben wel zelf de verantwoording om bepaalde dingen af te leggen en op te ruimen. De Bijbel geeft het bijvoorbeeld over drift, jaloezie, kwaadsprekerij enz. U kunt zelf wel invullen wat er in uw leven speelt. We hebben geen excuses. Er wordt tegen ons gezegd: “Ruim je rotzooi eens op!” Maar uit onszelf kunnen we dat niet. Daarom hebben we de kracht van de Opgestane Heer nodig.

Laten we het gewoon doen en er niet langer mee wachten. God houdt van je, zoals je op dit moment bent, maar Hij weigert het daarbij te laten. Hij wil dat je wordt zoals de Here Jezus. En de enige manier waarop we bevrijd worden van ons verlangen naar zonde, is een groter verlangen naar de Here Jezus. Daarom hebben we de kracht van de Opgestane Heer nodig.

Hoe meer je in Zijn Woord leest en hoe meer je in Zijn tegenwoordigheid bent, hoe meer je je eigen “rotzooi” gaat zien. Als je oppervlakkig blijft leven als gelovige kun je gewoon net als die tiener blijven leven in die niet opgeruimde kamer vol troep. Toch kunnen we lezen in Gods Woord, dat de Here Jezus eigenlijk tegen ons zegt: “Ruim je rotzooi eens op!” Met deze aansporing en met Zijn kracht kunnen we aan de slag! Daarom hebben we de kracht van de Opgestane Heer nodig.

Vorige
Vorige

Maar Jezus zagen ze niet

Volgende
Volgende

‘Ik ben een volgeling van Jezus’