Zending

Zending is het logische gevolg van de opdracht die de Here Jezus heeft gegeven, zoals we dat in Matteüs 28:19 en 20 kunnen lezen. Geestelijke redding gaat boven materieel welzijn. Wij willen echter niet nalaten om aan het laatste te werken omdat we weten, dat dat ook belangrijk is.

De grote opdracht van Jezus

Groepen - zending.jpg

In gehoorzaamheid aan de Grote Opdracht (het zendingsbevel) van Jezus Christus in o.a. Marcus 16:15-18 ondersteunen wij zendingsarbeid in de gehele wereld.

Zo maken wij de arbeid mogelijk van zendelingen in Borneo, het Midden-Oosten, Albanië, Spanje, Indonesië, Roemenië en in Nederland. Verder zijn er contacten met zendingswerkers in verschillende landen.

De zendelingen en organisaties die door de Maranathakerk ondersteund worden, zijn betrokken bij de meest uiteenlopende activiteiten. Deze bestaan o.m. uit sociale en medische ondersteuning, projecten voor drugsverslaafden, evangelisatie door sport, het verspreiden van lectuur, hulp aan mindervaliden en het stichten van gemeentes.

De Maranathakerk is ook actief betrokken bij gebed en steun voor de vervolgde kerk en werkt hierbij o.a. samen met Open Doors.

zending_ronny.jpg

Zending in Borneo

Het zendingswerk dat wij ondersteunen in Indonesië, wordt gedaan door de familie Ronny & Kay Heyboer. Onder de naam Rivers of Life Ministries Borneo werken zij onder stammen die nog nooit van Jezus Christus hebben gehoord.

De Heyboers werken in Borneo in verafgelegen dorpen in het oerwoud. Hier leven verschillende stammen, met verschillende culturen en gewoontes. Ondertussen is de familie Heyboer meer dan 10 jaar werkzaam op Borneo.

Hun doel is om kerken te stichten en kinderverblijfhuizen te bouwen. De familie Heyboer vindt hoop, liefde en geluk in en door hun geloof in Jezus Christus.

Hierdoor vinden zij de kracht, de moed en de visie om dit werk te doen en 1000 kinderen een hoopvolle toekomst te geven. Voor hen willen zij een vader en moeder zijn, samen met vele anderen zoals financiële adoptie-ouders.

Dit alles in het door hen te bouwen dorpje met de naam: Living Waters Village. Hier worden ouderloze kinderen opgevangen en verzorgd. Daarnaast wordt voorzien in medicijnen waar dat nodig is.

Gedenkt u hen in uw gebed?