Agenda en activiteiten Contact en info Sitemap
Maranathakerk.org Rubrieken

Wees waakzaam

 

“Wees dus waakzaam, want jullie weten niet op welke dag jullie Heer komt.”
(Matt 24:42)
Jezus draagt zijn leerlingen op om waakzaam te zijn. Met waakzaam wordt hier bedoeld dat we oplettend en goed voorbereid moeten zijn. De Here Jezus kan elk moment terugkomen! Zijn wij er klaar voor en voorbereid? Of zijn we te druk met onze dagelijkse beslommeringen en persoonlijke toekomstplannen?
De vakantie periode is weer achter de rug en zowel in de gemeente als daarbuiten draait gelukkig alles weer op volle toeren. Voor velen van ons, waaronder ikzelf, is het wederom een dagelijkse puzzel om de tijd te verdelen over al onze verplichtingen, onze hobby’s, onze families en de Heer. Vaak helaas ook nog in de genoemde volgorde. Hoe dikwijls vormt onze tijd met Hem het sluitstuk van de dag? Nog even bidden...nog even snel een hoofdstukje lezen…
Zoals met vele zaken in het leven, is het zeer de moeite waard om te onderzoeken hoe de Here Jezus met Zijn spaarzame tijd omging. Hij was dagelijks omringt door Zijn leerlingen en vele, vele mensen. Allerlei problemen en vragen kwamen onophoudelijk op Hem af.
De Here Jezus wist dat Hij alleen bij de Vader zijn rust, vrede en raad kon vinden. We lezen in de Bijbel dat Hij regelmatig een stille plek opzocht om te bidden. Wat een vreemde situatie moet dat soms zijn geweest; zoveel mensen die iets van Hem wilden, terwijl Hij de rust en het contact met de Vader zocht. Hij liet de mensen even wachten om hen vervolgens de wil van Zijn Vader door te geven.
Het is zeker niet mijn advies aan u om zomaar regelmatig weg te lopen van uw werk of uw gezin, maar het is wel noodzakelijk om tijd met de Heer door te brengen. Niet alleen als er tijd over is, maar juist aan het begin van de dag zodat we iedere dag waakzaam en voorbereid zijn op hetgeen komen gaat.
De komende periode gaan we ons met de huiskringen verdiepen in de wederkomst van de Here Jezus en hoe we ons daar op voor kunnen bereiden. We zien er naar uit om u daar ook te ontmoeten zodat we samen waakzaam en voorbereid zullen zijn. Gods Zegen toegewenst!
 
                                                                                                  Br. van Diesen
In de media
Kidscorner
Verdieping
Tieners
Pinkstergemeente Eindhoven Contact    |    Route    |    Sitemap    |    Disclaimer Laatste update: 29-05-2017