Agenda en activiteiten Contact en info Sitemap
Maranathakerk.org Rubrieken

Ik wil u wat vertellen

 
Br’s en Zr’s naar aanleiding van de preek van zondag 9 oktober, die ging over ons gebedsleven wil ik wat vertellen.
Kom en hoor wat ik wil vertellen, ieder die ontzag heeft voor God, hoor wat Hij voor mij heeft gedaan. Toen mijn mond Hem aanriep, lag er een lofzang op mijn tong. (Ps. 66:16-17)
Weet u als we de goedheid van God zouden afmeten aan de geestdrift waarmee zijn kinderen daarvan getuigen, zou die goedheid niet erg hoog scoren. Tragisch misschien maar het is wel de waarheid. Naar mijn mening praten we veel te weinig over de wonderdaden van onze God.
Laat ons een voorbeeld nemen aan de dichter van psalm 66. Hij roept de mensen op om te komen luisteren naar de boodschap die hij graag aan hen kwijt wil. De Here heeft namelijk zijn hele leven veranderd en dat wil hij graag aan de mensen vertellen. Lees Ps. 40 maar eens, b.v. vers 10 en 11 waar David zegt niet te kunnen zwijgen over de wonderdaden van de Here.
En zeg nu zelf hebben wij zoveel minder te vertellen. Heeft de Here ons niet vele malen gezegend met zijn overvloedige liefde. En zijn wij dan ook zo geestdriftig met onze lof en dank dat we onze mond daar niet over kunnen houden. De dichter van Ps. 66 zegt: Nauwelijks had ik met mijn mond tot Hem geroepen of er was een lofzang op mijn tong. En nu komt de preek van 9 okt. weer in zicht. Want willen we werkelijk een loflied op onze tong krijgen dan zullen we wel dagelijks contact met onze God moeten hebben en dat kan alleen door met Hem bezig te zijn door het lezen van zijn woord en ons gebed in onze stille tijd. Door tijd voor Hem apart te zetten zullen wij weer zo gezegend worden dat we werkelijk onze mond daarover niet kunnen houden. Zullen we werkelijk weer gaan ervaren dat de Here niet op zich laat wachten.Ja inderdaad soms moeten we naar onze mening wel eens lang wachten op antwoord op al onze vragen. Maar toch kunnen we met een loflied op onze lippen amen zeggen, want we weten immers uit ervaring dat Hij antwoord zal geven op zijn tijd. En daarom dit gebed.
Ja Here het is waar. U hebt ons al zo vaak verrast met uw antwoord op onze gebeden. Dank u wel voor uw hulp maar mijn gebed is op dit moment. Wilt u ons helpen om daar dan met vrijmoedigheid van te getuigen. Amen
 
                                            Uw liefhebbende broeder in Christus Gerard Janssen
In de media
Kidscorner
Verdieping
Tieners
Pinkstergemeente Eindhoven Contact    |    Route    |    Sitemap    |    Disclaimer Laatste update: 29-05-2017